به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

هشدار سازمان ملل: وضعیت بدتری پیش رو داریم

176 میلیون نفر دیگر در سراسر جهان ممکن است پس از بیماری همه گیر فقیر شوند

 

پایگاه خبری فولاد ایران - اولیویه دشوتر، کارشناس فقر سازمان ملل گفت رکود اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر Covid-19 در زمان صلح بی سابقه بوده است. طبق بیانیه سازمان ملل در روز جمعه، دشوتر گفت اقداماتی که دولت ها تاکنون برای محافظت از مردم انجام داده اند، ناکافی بوده است. وی رهبران جهان را به اقدامات قاطع تر برای ریشه کن کردن فقر و کاهش نابرابری ها دعوت کرده است.


این دانشمند حقوق بلژیکی که از طرف شورای حقوق بشر سازمان ملل به عنوان گزارشگر ویژه فقر و حقوق بشر منصوب شده است، گفت: "اقدامات ایمنی اجتماعی صورت گرفته پر از خلاء است." وی افزود: "اقدامات فعلی کوتاه مدت و بودجه درنظر گرفته شده ناکافی است و بسیاری از افراد به طور حتم در این بین سقوط خواهند کرد."


دشوتر هشدار داد با در نظر گرفتن درآمد 3.20 دلار روزانه، 176 میلیون نفر دیگر در سراسر جهان ممکن دچار فقر شوند. وی گفت، علی رغم طرح های اجتماعی دولت ها در کمک به مردم، فقیرترین افراد جهان به دلیل نداشتن سواد دیجیتال یا دسترسی به اینترنت، از این امر بهره ای نمی برند. این کارشناس افزود، در برخی موارد، اکنون برنامه های دولت در حال اتمام است. "خانواده های فقیر تاکنون هر اندوخته ای را به مصرف رسانده اند و دارایی های خود را فروخته اند. بدترین تأثیرات این بحران بر فقر هنوز در راه است. "


منبع: راشاتودی

۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۳۵
تعداد بازدید : ۸۹۶
کد خبر : ۵۵,۶۳۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید